Cum te ajută publicitatea în vreme de criză?

În ultimele săptămâni, s-a vorbit despre o recesiune economică. Deocamdată, este doar o  presupunere, dar o altă încetinire a afacerilor este inevitabilă. Ar fi prima de când „marea criză economică” s-a încheiat acum mai bine de zece ani. De multe ori, când are loc o recesiune, companiile, temătoare de scăderea veniturilor, încep să reducă în diferite domenii, inclusiv cheltuielile lor publicitare.

În urma ultimei crize din 2008, cheltuielile publicitare din SUA au scăzut cu 13%. Împărțite pe categorii: cheltuielile publicitare în ziare au scăzut cel mai mult la 27%, cheltuielile pentru radio au scăzut cu 22%, urmate de reviste cu un declin de 18%, în aer liber cu 11%, televiziunea cu 5% iar online cu 2%.

Cu toate acestea, există o serie de studii care evidențiază avantajele menținerii sau chiar creșterii bugetelor publicitare în timpul unei economii mai slabe. Acei agenți de publicitate care și-au menținut sau au crescut cheltuielile publicitare au crescut vânzările și cota de piață în timpul recesiunii dar si după aceasta.

După cum spune un adagiu popular, „Când vremurile sunt bune, ar trebui să faceți publicitate. Când vremurile sunt rele, trebuie să faceți publicitate. ”

Există mai multe motive pentru a face publicitate în timpul unui declin.

  • „Nivelul de zgomot” din categoria produselor dvs poate scădea atunci când concurenții își reduc cheltuielile publicitare. De asemenea este momentul oportun pentru reclasarea unui brand sau introducerea unui produs nou.
  • Firmele pot proiecta consumatorilor imaginea stabilității corporative în perioadele dificile.
  • Costul publicității scade în timpul recesiunilor. Ratele mai mici creează o piață mult mai accesibiă cumpărătorului. Studiile au arătat că publicitatea direct prin poștă , care poate asigura o creștere mai mare a vânzărilor pe termen scurt, crește în timpul unei crize.
  • Când specialiștii în marketing își reduc cheltuielile publicitare, marca își pierde din imaginea pe care consumatorii o au în minte, cu pericolul de a pierde vânzările actuale iar deseori si pe cele viitoare. O creștere a “popularitatii pe piata” duce de obicei la o creștere a “cotei de piață” astfel rezultă o creștere a profiturilor.

 

Poate că cel mai bun citat despre publicitate într-o vreme de criza a venit de la Sam Walton, fondatorul Wal-Mart. La întrebarea „Ce părere aveți despre o recesiune?” el a răspuns: „M-am gândit la asta și am decis să nu particip.”

Ca o concluzie, bugetele din 2021 alocate pentru publicitate nu trebuie neglijate, astfel încât la finalul anului, în urma bilanțului, compania dvs. să nu aibă de suferit. Publicitatea constantă aduce clienți. Clienții constanți aduc profit.