PLIANTE/ FLYERE TIPARITE

In general pliantele si flyerele se realizeaza pe coli lucioase de 130g sau 150g iar tiparul este color.

Diferenta intre un flyer si un pliant este aceea ca flyer-ul nu se indoaie (pliaza) si ofera un spatiu mai restrans decat un pliant care este tiparit obligatoriu pe ambele fete.

Atat flyerele cat si pliantele se realizeaza de regula pe hartie lucioasa de 130g sau 150g, dar (mai ales in cazul pliantelor) se utilizeaza si varianta tiparului pe carton de 250g sau 300g lucios sau mat pentru ca acesta sa reziste mai mult in timp. Pliantele se tiparesc obligatoriu pe ambele fete iar flyerele se pot tipari atat pe o singura fata sau pe doua fete.

Pliantele sunt întâlnite în formate, dimensiuni, culori sau forme diferite, putând fi personalizate în moduri extrem de variate. Ele sunt recunoscute ca fiind o modalitate clasică de promovare, constituind totodată unul dintre cele mai accesibile instrumente de marketing la costuri reduse. Distribuţia acestora poate fi realizată în mai multe moduri: direct – pe stradă, în magazine, instituţii, pot fi lăsate în cutiile de scrisori sau la uşile locuinţelor, pot fi înmânate în cadrul întâlnirilor, transmise prin intermediul ziarelor şi revistelor, etc.

Sfaturi:

Atunci când vei dori să realizezi pliante pentru campania afacerii tale, ai grijă să creezi o
grafică atractivă folosind culori vii sau texte uşor de înţeles şi de parcurs, pentru a obţine impactul pe care îl doreşti.
Prezintă prin intermediul pliantelor avantajele achiziţionării bunurilor sau serviciilor
pe care le oferi şi mai puţin caracteristicile de bază ale acestora! Astfel vei putea trezi interesul potenţialilor clienţi pentru ceea ce vinde compania ta.
Alegerea dimensiunii şi culorii care să descrie cel mai bine oferta companiei pe care o reprezinţi poate fi de multe ori dificilă.
Un aspect de luat în calcul atunci cand vei stabili designul pliantelor este utilizarea spaţiului. În general, atunci când îşi aruncă privirea asupra unui anunţ, oamenilor le este reţinută atenţia prin anumite cuvinte cheie. În cazul în care pliantul este prea aglomerat, aceste cuvinte nu vor fi observate iar restul mesajului va fi irelevant.
Nu accepta distribuirea pliantelor tale împreună cu alte materiale de acest tip. Chiar dacă oferta distribuitorului este mai convenabilă astfel, această metodă prezintă un dezavantaj major, întrucât mesajul tău se poate pierde printre alte oferte concurente.